Crisis & Risk Management Services
1. Διαχείριση Κρίσεων & Αιφνίδιων Τραυματικών Γεγονότων εντός ή/ και εκτός εργασιακού χώρου: Critical Incident Stress Response (CISR)
Η υπηρεσία Critical Incident Stress Response (CISR) αποτελεί εξειδικευμένη και διεθνώς πιστοποιημένη Υπηρεσία από τον οργανισμό International Critical Incident Stress Foundation Inc (ICISF). Αναφέρεται αποκλειστικά στη διαχείριση του ανθρώπινου παράγοντα σε αιφνίδια τραυματικά γεγονότα και κρίσιμες καταστάσεις εντός και εκτός εργασιακού χώρου (π.χ.: ληστείες, βία εντός εργασιακού χώρου, ατυχήματα, τρομοκρατική ενέργεια, αιφνίδια απώλεια εργαζόμενου, φυσικές καταστροφές, πανδημίες, έντονες οργανωσιακές αλλαγές, κ.ά.), που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα το ανθρώπινο δυναμικό και ευρύτερα τη συνοχή και λειτουργικότητα στο εργασιακό περιβάλλον.
Αποτελείται από δύο άξονες:
- Pre-Crisis Training – Προετοιμασία και εκπαίδευση στελεχών 1ης Γραμμής & εργαζομένων
- Παρέμβαση για Υποστήριξη Εργαζομένων & Έμμεσα Εμπλεκομένων Ατόμων: Psychological First Aid.
Yποστήριξη σε άμεσο, βραχυπρόθεσμο & μακροπρόθεσμο πλαίσιo. Επιτόπια παρέμβαση από την εξειδικευμένη ομάδα CISR της Hellas EAP, για την άμεση αποφόρτιση και υποστήριξη ανθρώπων που έχουν εκτεθεί, είναι αυτόπτες μάρτυρες ή έχουν επηρεαστεί από ένα κρίσιμο τραυματικό γεγονός, εντός εργασιακού χώρου ή στην προσωπική τους ζωή. Πανελλαδική κάλυψη & ετοιμότητα.
Η υπηρεσία εντάσσεται στις Πολιτικές & Διαδικασίες στo πλαίσιo του Risk & Crisis Management των οργανισμών, συμπληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο, το Business Continuity & Recovery Plan τους.
2. Διαχείριση Συμπεριφοριστικών Επικινδυνοτήτων
Η Υπηρεσία Behavioral Risk Management (BRM) αναφέρεται στη διαχείριση επικινδυνοτήτων που συνδέονται με συμπεριφορές ή/και συνθήκες στον εργασιακό χώρο όπως το στρες, οι συγκρούσεις, η βία, οι εξαρτήσεις, ο υπερβολικός φόρτος εργασίας, η εργασιακή ανασφάλεια, οι οργανωσιακές αλλαγές.
Οι συγκεκριμένες εργασιακές συνθήκες ή συμπεριφορές μπορούν να οδηγήσουν σε μη αποτελεσματική επικοινωνία, μειωμένα κίνητρα για εργασία, υψηλότερα επίπεδα στρες, απρόβλεπτες συναισθηματικές αντιδράσεις, αποδέσμευση και απουσιασμό, που επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα ζωής των εργαζομένων και επιφέρουν μεγάλα λειτουργικά – και όχι μόνο – κόστη στους οργανισμούς.
3. Διαχείριση Χρόνιων Ασθενειών στον Εργασιακό Χώρο
H υπηρεσία Disability Management αποτελεί μια ολιστική εργασιακή προσέγγιση που εστιάζει στη συνεχή υποστήριξη εργαζομένων με χρόνιες ψυχικές ή σωματικές ασθένειες ή εργαζομένων με μακροχρόνιο απουσιασμό λόγω τραυματισμού, με στόχο είτε την αποτελεσματικότερη παραμονή τους στον εργασιακό χώρο και τη διατήρηση της λειτουργικότητάς τους σε προσωπικό και εργασιακό επίπεδο, είτε την επιτυχή, έγκαιρη και ασφαλή επιστροφή και επανένταξή τους στα εργασιακά τους καθήκοντα. Η υπηρεσία συμβάλει στη μείωση τόσο του ανθρώπινου όσο και του οικονομικού κόστους για τους εργαζόμενους, τις οικογένειές τους, τον οργανισμό και την κοινωνία ενώ παράλληλα δημιουργεί έναν ασφαλέστερο, συνεργατικό και παραγωγικό χώρο εργασίας.
4. Διαχείριση Συγκρούσεων και Διαμεσολάβηση στον Εργασιακό χώρο
Η υπηρεσία Διαχείριση Συγκρούσεων και Διαμεσολάβηση στον Εργασιακό χώρο της Hellas EAP αποτελεί ένα δομημένο σύστημα με ευρύτερο στόχο την υιοθέτηση μίας “conflict-free” κουλτούρας η οποία προάγει την υγεία, την ευεξία και την παραγωγικότητα στο εργασιακό περιβάλλον. Μέσα από την έγκαιρη διαχείριση των συγκρούσεων στο αρχικό τους στάδιο, επιφέρονται σημαντικά θετικά αποτελέσματα στην ποιότητα ζωής του ανθρώπινου δυναμικού, στη συνεργατικότητα και στη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των οργανισμών.
Αποτελείται από τρεις βασικούς αλληλοσυνδεόμενους άξονες:
- Εκπαιδευτικά προγράμματα για στελέχη: απόκτηση δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων και διαμεσολάβησης στον εργασιακό χώρο
- Διαμεσολάβηση στον εργασιακό χώρο: παρέμβαση από ανεξάρτητους επαγγελματίες, πιστοποιημένους στη διαμεσολάβηση στον εργασιακό χώρο
- Ανάπτυξη Πολιτικών & Διαδικασιών για την αποτελεσματική διαχείριση των επιπτώσεων των συγκρούσεων στο εργασιακό περιβάλλον
5. Πρόληψη και διαχείριση των ψυχοκοινωνικών κινδύνων στον εργασιακό χώρο.
Η Υπηρεσία Διαχείρισης των Ψυχοκοινωνικών Κινδύνων της Hellas EAP αναφέρεται σε μια συστηματική διαδικασία εντός εργασιακού χώρου, η οποία συμβάλει καθοριστικά και θετικά στην πρόληψη και διαχείριση οργανωσιακών παραγόντων όπως πτυχές σχεδιασμού, οργάνωσης και διαχείρισης της εργασίας, έλλειψη υποστηρικτικών σχέσεων, εργασιακή ανασφάλεια, εταιρική κουλτούρα, κλπ. οι οποίοι οδηγούν σε αυξανόμενα επίπεδα εργασιακού στρες και μπορούν δυνητικά να προκαλέσουν ψυχολογική ή σωματική βλάβη στους εργαζόμενους. Με τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων όπως το P.R.I.W.A. και στοχευμένων ανά περίπτωση υπηρεσιών, βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός, η έγκαιρη διαχείριση και ο περιορισμός αυτών των κινδύνων και των επιπτώσεών τους σε ατομικό και επιχειρησιακό επίπεδο. Τελικός σκοπός είναι η ενίσχυση της υγείας και ευεξίας του ανθρώπινου δυναμικού, η διατήρηση και αύξηση της παραγωγικότητας, καθώς επίσης και η ενίσχυση της ασφάλειας και αποτελεσματικότητας στο εργασιακό περιβάλλον.
6. Defusing Groups, Ομάδες αποφόρτισης
Oμαδικές συναντήσεις με στόχο την άμεση αποφόρτιση των εργαζομένων που λόγω της φύσης της εργασίας τους εμφανίζουν υψηλή ψυχολογική επιβάρυνση και πίεση.